ásványokVan olyan időszak amikor úgy érezzük, hogy az életünk egy mókuskerék, nem tart sehova sem, csak feladatok végtelen sorozata. Talán azt gondoljuk, hogy már a céljaink sem fontosak, egyáltalán azok a saját céljaink, vagy valaki más sugallatára tettük magunkévá? Esetleg felmerül bennünk, hogy már célokat sem érdemes kitűzni, hiszen miután egyet elértünk, már lép is a helyébe a következő a listán. Közben pedig mi magunk valahol elvesztünk, elfelejtünk megállni, és befelé nézni, megvizsgálva, hogy jó-e az irány, tényleg ezt akarjuk-e.

Javaslom, hogy először is állj meg és kapcsolj ki mindent: televíziót, rádiót, telefont és élvezd a csendet. Éld át újra ezt az érzést ami valójában természetes közegünk. Kezdd el meghallani, igen „HALLANI” gondolataidat, érzéseidet. Most azt kérdezed, hogy de mégis hogyan? A válaszom: ne kérdezd, hanem próbáld ki! Meglátod ott lesznek, észre fogod venni őket. Majd miután ez már megy, kezdd el figyelni őket és csoportosítsd. Rendezd őket kategóriába, mintha csak mappákba raknád az iratokat témakörönként.

Legyen például Félelem mappa. Ide jöhetnek a következő témák: Vajon eléggé szeret? Ugye nem sülök bele a holnapi prezentációba? Teljesen egészséges vagyok? Folytathatnám a sort, de ezt rátok bízom. 🙂

Legyen ugyanakkor Öröm mappa is, minden olyan dologgal, ami számodra örömet ad. Például: De jó a kislányom elkezdett járni! Jó érzés, ahogy a párom ma mosolyogva ágyba hozta a kávét! Kedvesek voltak az eladók a boltban stb.

Miután ez megvan, akkor nézd meg a mappák arányait. Melyikből van több? A pozitív vagy a negatív töltetű mappák száma dominál? Majd ezt bontsd tovább: a mappákon belül melyikben van több „irat”? Az Öröm mappában van-e több bejegyzés vagy a félelem mappában?

Amikor végeztél, akkor kapsz egy tiszta képet arról, hogy hogyan is élsz most valójában. Mennyire van jelen az öröm az életedben és mennyire van jelen a félelem? Amennyiben az eredmények amiket kaptál nem töltenek el elégedettséggel, tégy ellene! Ha kevés az öröm, akkor találd ki mi okoz örömöt számodra és törekedj rá, hogy megteremtsd őket. Ha túl sok a félelem és úgy érzed nincs kiút, keress módszereket, segítőket, amik kibillentenek a félelemvezéreltségből.

Ha befejezted az elemzést és elégedett vagy, akkor akár más szempontból is magadra tekinthetsz. Például: Vágyak – Elégedetlenség Vajon sok vágyam van-e ami még nem teljesült? Tényleg mindegyik olyan fontos? Tényleg az én vágyaim? Ha igen, mit tehetnék, hogy megtörténjenek? Az Elégedetlenség mappa mennyire vastag? Valóban ennyire sok okom van az elégedetlenségre?

Ezt sokáig lehet folytatni sok aspektusból. Tanácsom, hogy azzal indulj el amelyik számodra a leginkább fontos. Az, hogy a negatív mappák számát, vastagságát csökkented, vagy a pozitívokat növeled csak RAJTAD ÁLL!

Légy bátor és kezdd el a vizsgálatot minél hamarabb, találj ki újabb és újabb nézőpontokat!

Észreveszed majd, hogy tisztán ki fog rajzolódni merre is indulj. Ha esetleg úgy érzed megakadtál, ne feledd, lelked mindig szól hozzád. Egyelőre csak suttogni tud, ezért csendre és odafigyelésre van szüksége, hogy meghalld a hangját. Ha úgy gondolod, hogy az elején segítségre van szükséged a vele való kommunikációban, ajánlom figyelmedbe a Lélekhang terápiát, aminek segítségével a suttogást kiabálássá is erősíthetjük! 🙂lélekhang

                                                                                                            Kép forrása: karriertipp.hu